BIZNES Ubezpieczenia

Czego boją się przedsiębiorcy?

Czego boją się przedsiębiorcy?
Utrata reputacji, spowolnienie gospodarcze oraz rosnąca konkurencja – tego najbardziej obawiają się przedsiębiorcy na świecie – wynika z globalnego raportu Aon „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami

Data publikacji: 2017-04-25
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Czego boją się przedsiębiorcy?
Kategoria: BIZNES, Ubezpieczenia

Utrata reputacji, spowolnienie gospodarcze oraz rosnąca konkurencja – tego najbardziej obawiają się przedsiębiorcy na świecie – wynika z globalnego raportu Aon „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017”.

Czego boją się przedsiębiorcy? BIZNES, Ubezpieczenia - Utrata reputacji, spowolnienie gospodarcze oraz rosnąca konkurencja – tego najbardziej obawiają się przedsiębiorcy na świecie – wynika z globalnego raportu Aon „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017”.

Firmy na świecie najbardziej obawiają się utraty reputacji

 

Utrata reputacji, spowolnienie gospodarcze oraz rosnąca konkurencja – tego najbardziej obawiają się przedsiębiorcy na świecie – wynika z globalnego raportu Aon „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017”.

 

 

Warszawa (25. kwietnia 2017) – najnowszy globalny raport Aon „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017”, który powstał na bazie wyników badania przeprowadzonego w 1843 firmach na całym świecie, w tym m.in. w Polsce, pokazuje, że sytuacja ekonomiczna, demograficzna oraz geopolityczna, jak również postęp technologiczny całkowicie zmieniają rzeczywistość, w której funkcjonują firmy. Z danych dostarczonych przez badane firmy wynika, że kilka ryzyk zyskało w ciągu ostatniego roku na znaczeniu: rosnąca konkurencja, przestępczość internetowa oraz ryzyka polityczne. Jednocześnie są ryzyka, które mają słabszą pozycję niż przed rokiem: zmiany regulacji prawnych, niezdolność do przyciągania i zatrzymywania talentów, przerwa w prowadzeniu działalności oraz odpowiedzialność cywilna. Niniejszy raport pokazuje, że gotowość firm do stawienia czoła ryzykom jest najniższa od 10 lat.

 

Najistotniejsze ryzyka w opinii przedsiębiorców (TOP 10 globalnie):

 

Utrata reputacji/wizerunku
Spowolnienie gospodarcze
Rosnąca konkurencja
Zmiany regulacji prawnych
Przestępczość internetowa/ hakerzy/ wirusy
Niezdolność do opracowywania i wdrażania innowacji
Niezdolność do przyciągania i zatrzymywania talentów
Przerwa w prowadzeniu działalności
Niestabilność polityczna
Odpowiedzialność cywilna (włączając OC zawodowe)

 

 

Głównie wnioski:

Przyczyną wysokiej pozycji ryzyka utraty reputacji marki jest popularyzacja mediów społecznościowych
Niepewna sytuacja polityczna na świecie spowodowała, że ryzyka polityczne powróciły na listę TOP 10 najważniejszych ryzyk dla przedsiębiorców
Ostrożny optymizm charakteryzujący dużą część zarządzających spowodował, że ekonomiczne spowolnienie znalazło się na 2 miejscu listy TOP 10 ryzyk
Rosnąca konkurencja, która znalazła się na 3 miejscu najważniejszych ryzyk, to wyzwanie dla menadżerów, którzy muszą na bieżąco weryfikować, w jakiej branży i z jakimi firmami konkurują
Istotnie wzrosło znaczenie przestępczości internetowej, która z miejsca dziewiątego przesunęła się na miejsce piąte   
Zakłócenia w procesie dystrybucji lub łańcuchu dostaw znalazły się na najniższym miejscu od 2009 roku, spadając z miejsca 14 na 19

A to już wiesz?  Jedno ubezpieczenie dla przewoźnika – tysiące możliwości

 

 

Utrata reputacji marki jest na szczycie listy najważniejszych ryzyk w oczach przedsiębiorców. O ile jednak dotychczas wiązała się ona wyłącznie z takimi aspektami jak wadliwość produktów, nieuczciwe praktyki biznesowe czy korupcja, o tyle teraz jest wzmocniona przez popularyzację social mediów. Do ryzyka utraty reputacji coraz trudniej jest się przygotować i tym samym trudniej je załagodzić.

 

 

Ryzyka polityczne, które wcześniej plasowały się na 15-tej pozycji wkroczyły do listy 10 najistotniejszych ryzyk jako numer 9. W tym samym czasie gotowość do stawienia czoła ryzykom spadła z 39 procent w 2015 roku do 27 procent obecnie. Należy podkreślić, że kraje rozwinięte, dotychczas kojarzone z polityczną stabilnością, stały się nowym źródłem niestabilności oraz niepewności. To rodzi niepokój w świecie biznesu, szczególnie w tych przedsiębiorstwach, które działają na rynkach wschodzących. Dodatkowo, zgodnie z najnowszą Mapą Ryzyk Aon 2017, która uwzględnia ryzyka polityczne, terroryzm oraz przemoc polityczną, wzrastają tendencje protekcjonistyczne w handlu, a terroryzm i przemoc polityczna są na najwyższym poziomie od 2013 roku.

 

 

Dominika Kozakiewicz, CEO w Aon Polska komentuje: Żyjemy w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Z jednej strony pojawiają się nowe możliwości, z drugiej zaś intensyfikują się ryzyka, którymi trzeba odpowiednio zarządzać. Co ważne, ta zmieniająca się rzeczywistość niejako wymusza inne podejście do ryzyk, spojrzenie na nie z różnych perspektyw właśnie po to, by móc im jako organizacja stawić czoła. Z globalnego raportu Aon wynika, że stopień przygotowania firm do stawienia czoła ryzykom jest najniższy od 10 lat. Przyczyny tej sytuacji można szukać w pojawieniu się nowych ryzyk, do zarządzania którymi nie zostały jeszcze wypracowane narzędzia.

 

Bardzo ważnym ryzykiem wschodzącym jest rewolucja technologiczna, którą w tym roku uczestnicy badania uplasowali na 20-tym miejscu, a która, zgodnie z przewidywaniami, już za trzy lata znajdzie się w pierwszej dziesiątce największych ryzyk. Wraz z niezwykle dynamicznym rozwojem nowych technologii, o czym świadczą np. drony, samochody bez kierowców, zaawansowana robotyka, przedsiębiorstwa zdają sobie sprawę z wpływu, jaki te technologie mają lub będą miały na działalność biznesową.

A to już wiesz?  Co może uratować weekend majowy?

 

 

Informacja na temat badania

 

Badanie zostało przeprowadzone w czwartym kwartale 2016 roku na podstawie wypowiedzi 1843 respondentów – publicznych i prywatnych firm z całego świata. To największe badanie od czasu powstania tego raportu i jedno z najbardziej wszechstronnych tego rodzaju. Pełen raport można pobrać ze strony:

www.aon.com/2017GlobalRisk.

 

Raport poświęcony rynkowi polskiemu, który powstanie na bazie 239 odpowiedzi z polskich firm, będzie dostępny we wrześniu 2017 roku.

 

Informacja nt. Aon Polska Sp. z o.o.

Firma Aon Polska Sp. z o.o. jest częścią światowego koncernu Aon plc, wiodącego dostawcy usług
w zakresie zarządzania ryzykiem, brokerskich usług ubezpieczeniowych i reasekuracyjnych oraz lidera
w doradztwie i rozwiązaniach outsourcingowych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Aon na świecie zatrudnia ponad 72 tys. osób, w 500 biurach zlokalizowanych w ponad 120 krajach. Akcje korporacji Aon notowane są na giełdzie w Nowym Jorku (symbol NYSE: AON). Roczne przychody grupy oscylują na poziomie 12 mld USD. Aon cieszy się doskonałą renomą potwierdzoną przyznaniem szeregu nagród
i wyróżnień, takich jak: najlepszy broker na świecie, najlepszy pośrednik ubezpieczeń i reasekuracji, najlepsza firma doradcza zarządzająca systemami motywacyjnymi dla pracowników.

Firma Aon Polska Sp. z o. o. jest obecna w Polsce od 25 lat. Specjalizuje się w zakresie zarządzania ryzykiem oraz usługach pośrednictwa ubezpieczeniowego dostarczając innowacyjnych rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb Klienta. W Polsce zatrudnia ponad 300 osób, które obsługują ponad 2 tys. klientów, plasując ponad 665.000.000 PLN składki ubezpieczeniowej.

Twitter: https://twitter.com/Aon_plc
 

Kontakt dla mediów

 

Magdalena Felczak, compactPR, e-mail: [email protected] , Tel. 606770193

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Czego boją się przedsiębiorcy? BIZNES, Ubezpieczenia - Utrata reputacji, spowolnienie gospodarcze oraz rosnąca konkurencja – tego najbardziej obawiają się przedsiębiorcy na świecie – wynika z globalnego raportu Aon „Zarządzanie ryzykiem i ubezpieczeniami 2017”.
Hashtagi: #BIZNES #Ubezpieczenia

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy