BIZNES Ochrona środowiska

PepsiCo z nowym priorytetem: budowa zrównoważonego systemu produkcji żywności

PepsiCo z nowym priorytetem: budowa zrównoważonego systemu produkcji żywności
PepsiCo Inc. (NASDAQ:PEP) opublikowało Raport na temat zrównoważonego rozwoju za rok 2018, który prezentuje postępy firmy w zakresie realizacji celów w obszarze zrównoważonego rozwoju i ogłasza nowy cel: budowa bardziej zrównoważonego systemu produkcji

Data publikacji: 2019-09-24
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: PepsiCo z nowym priorytetem: budowa zrównoważonego systemu produkcji żywności
Kategoria: BIZNES, Ochrona środowiska

PepsiCo Inc. (NASDAQ:PEP) opublikowało Raport na temat zrównoważonego rozwoju za rok 2018, który prezentuje postępy firmy w zakresie realizacji celów w obszarze zrównoważonego rozwoju i ogłasza nowy cel: budowa bardziej zrównoważonego systemu produkcji żywności.

PepsiCo z nowym priorytetem: budowa zrównoważonego systemu produkcji żywności BIZNES, Ochrona środowiska - PepsiCo Inc. (NASDAQ:PEP) opublikowało Raport na temat zrównoważonego rozwoju za rok 2018, który prezentuje postępy firmy w zakresie realizacji celów w obszarze zrównoważonego rozwoju i ogłasza nowy cel: budowa bardziej zrównoważonego systemu produkcji żywności.

PepsiCo Inc. (NASDAQ:PEP) opublikowało Raport na temat zrównoważonego rozwoju za rok 2018, który z jednej strony prezentuje postępy firmy w zakresie realizacji celów w obszarze zrównoważonego rozwoju, a dodatkowo ogłasza nowy cel programu zrównoważonego rozwoju: zaangażowanie w proces budowy bardziej zrównoważonego systemu produkcji żywności.

– Jako wiodący producent żywności i napojów, po które konsumenci na całym świecie sięgają ponad miliard razy dziennie, a także przedsiębiorstwo o rozbudowanym łańcuchu dostaw, w którym uczestniczą rolnicy z 60 różnych krajów, mamy pełną świadomość istotnej roli, jaką nasza firma ma do odegrania w procesie poszukiwania odpowiedzi na wyzwania związane z budową nowoczesnego systemu produkcji żywności. Obejmują one zmiany klimatu, niedobory zasobów, odpady po opakowaniach oraz nierówności dochodowe – powiedział Ramon Laguarta, dyrektor generalny i prezes PepsiCo. – Starając się wykorzystać ogromną skalę, jaką dysponujemy dla wspólnego dobra, postanowiliśmy przyspieszyć uzyskiwanie efektów naszych działań w ramach programu zrównoważonego rozwoju – dodał Ramon Laguarta.

Starania PepsiCo zmierzające do stworzenia bardziej zrównoważonego systemu produkcji żywności stanowią znaczący element szerszej wizji firmy na rzecz przyspieszonego, lecz zrównoważonego rozwoju, określanego mianem Winning with Purpose. W ramach tej strategii PepsiCo dąży do uzyskiwania lepszych wyników przy uwzględnieniu celów społecznych i środowiskowych we wszystkich kluczowych obszarach prowadzonej działalności. W ten sposób stara się zrobić jeszcze więcej dla dobra ludzi i środowiska.

Raport PepsiCo na temat zrównoważonego rozwoju za rok 2018 zwraca uwagę na efekty podejmowanych działań oraz odnosi się do celów firmy w sześciu obszarach priorytetowych, w których może z powodzeniem zaangażować się w budowę bardziej zrównoważonego systemu produkcji żywności. Są to:

Rolnictwo: Podejmując działania na rzecz pozyskiwania surowców w wyniku stosowania bardziej zrównoważonego i odpornego na zmiany rolnictwa, PepsiCo podnosi standardy efektywnego wykorzystania zasobów, świadomości ekologicznej, a także praw pracowniczych w gospodarstwach rolnych na całym świecie. Do końca roku 2018 ponad połowa surowców rolnych pochodzących bezpośrednio od rolników, takich jak ziemniaki, kukurydza, owies i pomarańcze została zweryfikowana jako pozyskane w sposób zrównoważony w ramach programu zrównoważonego rolnictwa. Firma podejmuje starania, aby osiągnąć poziom 100% do końca 2020 roku. Już teraz 100% chipsów z północnoamerykańskiej oferty Frito-Lay, w tym Lay's® i Ruffles®, produkowanych jest z wykorzystaniem północnoamerykańskich ziemniaków pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Z kolei w Polsce firma buduje i pielęgnuje długofalowe relacje z lokalnymi dostawcami surowców, dbając jednocześnie o podnoszenie standardu życia lokalnych społeczności. Otwarty w 1993 roku zakład w Grodzisku Mazowieckim produkujący chipsy ziemniaczane zainicjował Program Agrarny, który przez okres minionych 26 lat wniósł ogromny wkład w zmodernizowanie sektora produkcji ziemniaka przemysłowego w Polsce. W 2018 roku PepsiCo w Polsce zakupiło ponad 230.000 ton produktów rolnych od polskich rolników.
Woda: Podejmując działania na rzecz lepszego zarządzania wodą w łańcuchu wartości, PepsiCo dąży do zwiększenia wydajności zużycia wody w działalności rolnej i produkcji na terenach o wysokim ryzyku wodnym oraz zapewnienia pełnej kompensacji wody zużywanej w procesie produkcji na terenach zagrożonych brakiem wody do roku 2025. Wykorzystując skalę prowadzonej działalności oraz specjalistyczną wiedzę, PepsiCo aktywnie domaga się wdrażania zasad i praktyk postępowania mających na celu ochronę lokalnych działów wodnych. Dodatkowo, w 2018 roku Fundacja PepsiCo przyczyniła się do zapewnienia ponad 6 milionom osób dostępu do bezpiecznych źródeł wody, tym samym zwiększając całkowitą liczbę beneficjentów do 22 mln (względem poziom początkowego z roku 2006). W Polsce firma aktywnie działa na rzecz oszczędności wody, dzięki czemu odnotowała wymierne sukcesy w ograniczaniu wpływu czterech polskich zakładów na środowisko: w latach 2009-18 firma obniżyła zużycie energii i wody na jednostkę gotowego produktu średnio o 25%. Z kolei w zakładzie produkcji przekąsek w Grodzisku Mazowieckim działa nowoczesna oczyszczalnia ścieków, której parametry umożliwiają pełne oczyszczanie ścieków, tak aby możliwe było odprowadzanie wody bezpośrednio do rzeki.
Opakowania: PepsiCo ogłosiło nowy cel, który uwzględnia redukcję o 35% zawartości plastiku pierwotnego we wszystkich opakowaniach napojowych do roku 2025. Firma zamierza ponadto wykorzystać 25% plastiku pochodzącego z recyklingu (rPET) w opakowaniach do roku 2025 oraz 50% rPET w plastikowych butelkach na obszarze Unii Europejskiej do roku 2030. Poczynając od przyszłego roku, opakowania LIFEWTR dostępne na terenie USA będą w 100% wytwarzane z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, a woda gazowana bubly będzie oferowana wyłącznie w opakowaniach aluminiowych. Firma stale też rozwija strategię Beyond the Bottle, przede wszystkim w oparciu o ofertę SodaStream, co według szacunków pozwoli na wyeliminowanie z obrotu 67 miliardów plastikowych butelek jednorazowego użytku do roku 2025. W Polsce PepsiCo bierze udział w programie rozszerzonej odpowiedzialności producenta, który pomaga tworzyć i finansować system zbiórki materiałów plastikowych. Wraz z innymi przedsiębiorstwami z branży uruchomiony został w tym celu program „Działaj z imPETem”, prowadzony przez organizację Rekopol, zajmującą się recyklingiem opakowań. Celem programu jest edukacja dzieci i młodzieży w zakresie odpowiedniego segregowania odpadów, tak aby zwiększyć ilość odzyskiwanego materiału i zmniejszyć emisję CO2. Projekt w minionym roku przyczynił się do wzrostu recyklingu butelek PET o 30%, a działania edukacyjne objęły 120 tys. dzieci oraz 2000 szkół.
Produkty: PepsiCo stale poszerza wybór produktów oferowanych konsumentom, w tym o produkty zawierające mniejsze ilości cukru, soli i tłuszczów nasyconych, jak również poprzez rozwój oferty w oparciu o innowacyjne i przejmowane produkty zawierające bardziej odżywcze składniki. W samych tylko USA dostępnych jest prawie 500 różnych napojów zawierających 100 kalorii lub mniej na porcję produktu o pojemności 350 ml, a w 2018 i na początku 2019 roku do oferty dodane zostały takie marki, jak Bare Snacks czy Cytosport (producenci białka Muscle Milk oraz EVOLVE).W Polsce stale poszerzana jest oferta produktów, aby móc zaoferować polskim konsumentom bardziej odżywcze alternatywy, takie jak nowa linia owsianych produktów śniadaniowych pod marką Quaker Oats, czy produkty z kategorii Future Brands, w tym gęste soki przecierowe Naked czy kombucha marki KeVita. Polski oddział firmy przyjął też dobrowolne zobowiązanie dotyczące redukcji zawartości cukru dodanego o 10% w okresie od 2015 do 2021 roku. Dodatkowo, w tym roku podjęta została decyzja o zastąpieniu oleju palmowego stosowanego do smażenia chipsów Lay’s i nachosów Doritos, odpowiednio mieszanką olejów słonecznikowego i rzepakowego oraz olejem kukurydzianym.
Klimat: PepsiCo ustanowiło cel polegający na ograniczeniu bezwzględnej emisji gazów cieplarnianych w całym łańcuchu wartości o 20% do roku 2030 względem poziomu z roku 2015. W roku 2018 PepsiCo ograniczyło emisje z zakresu 3 (niezwiązane z bezpośrednią działalnością przedsiębiorstwa) o około 2,2 milionów ton, a jednocześnie ograniczyło emisje z zakresu 1 i 2 o 6,4% w ramach bezpośrednich działań firmy. Poczynając od promowania korzystnych z punktu widzenia klimatu praktyk rolnych i rozbudowy taboru pojazdów niskowęglowych, aż po zwiększanie udziału energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych w zakładach produkcyjnych, PepsiCo stale zmniejsza poziom emisji w całym łańcuchu wartości, przyczyniając się z w ten sposób do łagodzenia zmian klimatu. Z kolei dzięki optymalizacjom wdrożonym przez PepsiCo Polska w łańcuchu dostaw, pojazdy dostawcze firmy przejeżdżają obecnie o 3 mln km rocznie mniej, co przekłada się na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery o 20%. Od początku 2019 roku do zasilania swoich czterech zakładów produkcyjnych i centrali firma korzysta wyłącznie z zielonej energii, pochodzącej w szczególności z wiatru.
Ludzie: W ramach stałego zaangażowanie na rzecz zwiększania potencjału zarobkowego kobiet na całym świecie, od roku 2016 PepsiCo oraz Fundacja PepsiCo dokonały inwestycji na poziomie 27,3 mln USD w inicjatywy wspierające kobiety w społecznościach, w których firma prowadzi działalność. Aktualnie 40% stanowisk kierowniczych w PepsiCo na całym świecie zajmowanych jest przez kobiety – tak samo jest w Polsce. W Polsce obowiązuje też pełna równość w obszarze wynagradzania – kobiety i mężczyźni na tych samych stanowiskach otrzymują identyczne wynagrodzenie, co zostało potwierdzone niezależnym audytem.

A to już wiesz?  Jak ubezpieczają się mikroprzedsiębiorcy?

– Jestem dumny z uzyskiwanych przez nas postępów i wspólnych wysiłków całego zespołu – to jednak dopiero początek i wciąż mamy wiele do zrobienia. Postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju i coraz szersze uwzględnianie celów społecznych oraz środowiskowych w naszej działalności odegra istotną rolę w przyszłości PepsiCo. Mocno wierzę w to, że zarządzanie firmą w XXI wieku musi uwzględniać odpowiedzialność za planetę, społeczności i przyszłe pokolenia – dodał Laguarta.

Tegoroczny raport uzupełnia arkusz wskaźników wydajności, który w skróconej formie prezentuje postępy uzyskiwane przez PepsiCo w okresach rocznych. Bardziej szczegółowe informacje na temat obowiązujących w PepsiCo zasad i efektów działań firmy w poszczególnych obszarach można znaleźć na stronie internetowej poświęconej środowisku, zrównoważonemu rozwojowi oraz ładowi korporacyjnemu.

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
PepsiCo z nowym priorytetem: budowa zrównoważonego systemu produkcji żywności BIZNES, Ochrona środowiska - PepsiCo Inc. (NASDAQ:PEP) opublikowało Raport na temat zrównoważonego rozwoju za rok 2018, który prezentuje postępy firmy w zakresie realizacji celów w obszarze zrównoważonego rozwoju i ogłasza nowy cel: budowa bardziej zrównoważonego systemu produkcji żywności.
Hashtagi: #BIZNES #Ochrona środowiska

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy