Data publikacji: 2019-12-08
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Tikkurila wśród Liderów Społecznej Odpowiedzialności
Kategoria: BIZNES, Ochrona środowiska
Tikkurila Polska SA została Laureatem XII edycji Ogólnopolskiego Programu Liderzy Społecznej Odpowiedzialności.
Tikkurila Polska SA została Laureatem XII edycji Ogólnopolskiego Programu Liderzy Społecznej Odpowiedzialności. Program ma na celu wskazanie liderów w zakresie realizacji założeń biznesu społecznie odpowiedzialnego oraz upowszechnianie w działających na terytorium Polski firmach i instytucjach zasad CSR.
Podczas uroczystej gali Europejskiego Forum Biznesu w Katowicach, firma Tikkurila Polska SA została nagrodzona i uzyskała tytuł Lidera Społecznej Odpowiedzialności w kategorii DOBRA FIRMA 2019. Statuetkę w imieniu firmy odebrała Magdalena Olszewska, Corporate Communications and PR Manager.
Kapituła Programu doceniła i nagrodziła firmę za działania związane z wdrażaniem zasad Odpowiedzialnego Biznesu, w szczególności za budowanie dobrych relacji z pracownikami, bogaty pakiet świadczeń socjalnych, stawianie zasad BHP na pierwszym miejscu oraz uwzględnienie w strategii rozwoju firmy koncepcji zrównoważonego rozwoju.
„Zrównoważony rozwój jest jednym z najważniejszych założeń biznesowych, wpisanym w strategię Tikkurila. Mamy świadomość, że dla budowania wartości firmy w długim okresie ogromne znaczenie, nie mniejsze niż kapitał finansowy, mają kapitał ludzki, społeczny czy środowiskowy. Dlatego w Tikkurila dużą wagę przykładamy do działań, które obejmują te właśnie obszary” – mówi Magdalena Olszewska, Corporate Communications and PR Manager.
Podstawą sukcesu firmy są zaangażowani pracownicy. Tikkurila stawia na otwartość, dialog i wzajemny szacunek, buduje kulturę organizacyjną opartą na wartościach, tj. Wiarygodność, Innowacyjność, Profesjonalizm, oraz współpracy – firma podejmuje starania, aby jej pracownicy mieli poczucie, że są częścią zespołu, współuczestniczą w podejmowaniu decyzji i tworzą coś więcej niż tylko produkty.
Dla Tikkurila niezmiernie ważny jest aspekt środowiskowy. Idea odpowiedzialności za środowisko naturalne wyznacza kierunek działań i jest uwzględniana na każdym etapie procesu planowania i budowania łańcucha dostaw. Oznacza to nie tylko wysokiej jakości i ekologiczne produkty, ale także szereg rozwiązań i działań podejmowanych przez firmę, które minimalizują wpływ fabryki na otoczenie, np. dobór odpowiednich surowców do produkcji, nieustanne poszukiwanie wariantów bezpieczniejszych z punktu widzenia zdrowia i środowiska naturalnego oraz zwiększanie udziału surowców odnawialnych. Wymienić tu należy także oszczędne wykorzystywanie zasobów naturalnych oraz usprawnianie procesów i zwiększanie wydajności zakładów produkcyjnych w celu ograniczenia emisji i strat materiałowych, korzystanie z odnawialnych źródeł energii, własną oczyszczalnię ścieków, podążanie za ideą wielokrotnego wykorzystania wody pobranej ze środowiska, czyli zamknięty obieg chłodniczy w procesach produkcyjnych, zbiorniki retencyjne i wiele innych.
Tikkurila aktywnie angażuje się także w promowanie zrównoważonego rozwoju i budowanie świadomości ekologicznej, zarówno wśród swoich pracowników, jak również społeczności lokalnej poprzez włączanie się w inicjatywy zewnętrzne, np. Godzina dla Ziemi, jak również organizowanie własnych projektów, np. „Bądź odpowiedzialny w naturze – posadź drzewo z Tikkurila” w ramach którego firma wspólnie z wolontariuszami posadziła już 30000 drzew, czy eko lekcje dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.
„Pracownicy, konsumenci, inwestorzy oraz inni interesariusze pokładają największe zaufanie w firmach, które działają w sposób zrównoważony i są odpowiedzialne społecznie. Dlatego jest nam niezmiernie miło, że nasze działania zostały dostrzeżone i docenione przez niezależne gremium, i że Tikkurila znalazła się w gronie Liderów Społecznej Odpowiedzialności, czyli firm najbardziej zaangażowanych, a tym samym godnych zaufania” – dodaje Magdalena Olszewska.
Tytuł Liderzy Społecznej Odpowiedzialności przyznawany jest przez Forum Biznesu.
***
Tikkurila Polska S.A. jest czołowym producentem farb i lakierów w Polsce w segmencie premium oraz ekonomicznym, znanym z marek Tikkurila, Beckers, Jedynka i Polifarb Dębica. Firma jest częścią koncernu farbiarskiego Tikkurila Oyj, który od blisko 160 lat oferuje klientom indywidualnym i odbiorcom profesjonalnym rozwiązania w zakresie dekoracji i ochrony powierzchni, trwałe, proste w stosowaniu i przyjazne dla środowiska naturalnego. Firma była wielokrotnie nagradzana za jakość oferowanych produktów oraz doceniana za zaangażowanie w działalność CSR. Tikkurila aktywnie promuje zrównoważony rozwój i uwzględnia aspekty środowiskowe, finansowe i społeczne w codziennych działaniach oraz w strategicznym rozwoju biznesu.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #Ochrona środowiska